پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3863
-
الف
+

عمار به ایستگاه پایانی رسید

اختتامیه جشنواره فیلم های مردمی عمار برگزار شد.

 هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش آی فیلم، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر جمعه ۱۵ دی ماه  در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در بخش نقد درون گفتمانی، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «حرام می خوریم؟!» به کارگردانی هادی محمدی نسب و «سوخت ما سوخت» به کارگردانی یاسین خوش آمد زهی و «ترخیص» به کارگردانی مهدی انصاری، لوح افتخار این بخش را به «میراث آلبرتا ۳» به کارگردانی حسین شمقدری اهدا کرد. همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «تلکه» به کارگردانی مسعود کارگر و «فروشنده» به کارگردانی علیرضا بوالی اهدا کرد. جایزه ویژه بخش مستند نقد درون گفتمانی هم به اثر «زمستان یورت» به کارگردانی میلاد میرزا باقری اهدا شد.

در بخش مدافعان حرم، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «زخم صلیب» به کارگردانی محمد صالحی، لوح افتخار این بخش را به «رویای خلافت» به کارگردانی سید مجتبی خیام الحسینی و  «بابایی» به کارگردانی مظفر حسین‌خانی هزاوه اهدا کرد. هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «فرزند ایران» به کارگردانی عارف جعفری تقدیم کرد.

در بخش جنگ نرم، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «محرمانه کولا» به کارگردانی لقمان یدالهی، لوح افتخار این بخش را به «تله اسکرین» به کارگردانی مصطفی حریری اهدا کرد. هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «پرزیدنت آکتورسینما» به کارگردانی محمدرضا بورونی اهدا کرد.

در بخش بیداری اسلامی و جهانی، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «نار و انار» به کارگردانی حیدر بنی حمزه لوح افتخار این بخش را به اثر «قصر قند» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده و «حرمان» به کارگردانی حمید عبداله‌زاده تقدیم کرد. هیات داوران فانوس این بخش را به «با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی اهدا کرد.

دومین هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار که عروسکی از شهر فوعه سوریه بود، به وحید فراهانی کارگردان مستند «باصبر زندگی» تعلق گرفت. «باصبر زندگی» روایت تبادل مردم محاصره شده فوعه و کفریا با اسرای داعشی است که با بمبگذاری داعش، به یک تراژدی تبدیل می شود.

بخش دوم اهدای جوایز با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های «پویانمایی و موشن گرافی»، «جبهه فرهنگی و سبک زندگی» و «تاریخ معاصر» با حضور داوران و خانواده شهید سیدمصطفی حسینی، مرتضی غفوری، داوود رضازاده آذری، برادر شهید شهریاری برگزار شد.

در بخش پویانمایی و موشن گرافی، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «خاطرات و مخاطرات» به کارگردانی میثم حسینی و اثر «شاه رفت» به کارگردانی مرتضی جعفرقلی زنجانی لوح افتخار این بخش را به «رئیس» به کارگردانی احسان سنایی راد اهدا کرد.

در بخش پویانمایی، هیات داوران ضمن تقدیر از پویانمایی «رقص شمشیر» به کارگردانی وحید مباشری به دلیل بیان روان قصه در عین سادگی  فرم و ساختار و پویانمایی «ترامپت» به کارگردانی رسول آذرگون به خاطر فضاسازی  و شخصیت سازی جذاب، لوح افتخار این بخش را به اثر «صفر در سفر» به کارگردانی موعود شیخ بهائی به دلیل ایجاد فضای شاد و مفرح برای بیان موضوع اقتصاد مقاومتی  اهدا کرد.

هیات داوران در بخش جبهه فرهنگی و سبک زندگی، ضمن تقدیر از اثر «زنگ کار » به کارگردانی هاشم مسعودی به دلیل تشویق نوجوانان به کار و تقویت فرهنگ اتکا به خود که از مسایل مهم و دارای اولویت است و «امید در برزخ»  به کارگردانی رضا سورانی به دلیل معرفی یک نمونه موفق از پرداختن به آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل این مشکل لوح افتخار این بخش را به اثر «بار دیگر زندگی» به کارگردانی «امید مدحج » به علت روایتی هنری و خلاقانه از اردوهای جهادی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «فرج الله سلحشور» به کارگردانی محمد سعید غدیریان به دلیل روایتی موجز  و مکفی از زندگی یک قهرمان فرهنگی انقلاب و نسبت فرم و محتوای مناسب  اهدا کرد.

لوح هنری  این بخش با توجه به موضوع به روز و مبتلابه و ساختار قوی به دو اثر «من می مانم» و «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی فاطمه مرزبان اهدا شد.

هیات داوران هشتمین جشنواره عمار در بخش تاریخ معاصر، ضمن تقدیر از اثر «میرزا جواد» به کارگردانی سعید فرجی و «تختگاه هیچکس» به کارگردانی مجتبی غفوری و «گیلن باره» به کارگردانی داوود مرادیان و «عبور ناممکن» به کارگردانی سید مسعود امامی لوح افتخار این بخش را به اثر «از فوتبال تا پیروزی» به کارگردانی محمد حسن یادگاری اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «اولین برخورد» به کارگردانی حمید رضا حیدری تقدیم کرد.

جایزه ویژه این بخش هم به اثر «قائم مقام » به کارگردانی سید محمد علی صدری نیا اهدا شد.

هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار در این بخش چفیه شهید رسول خالقی پور بود که بعد از پخش کلیپی در معرفی این هدیه ویژه، به سیدمحمدعلی صدری نیا کارگردان مستند «قائم مقام» اهدا شد.

این هدیه ویژه توسط مادر شهیدان خالقی پور به این کارگردان جوان تقدیم شد. این هدیه ویژه سال گذشته در هفتمین دوره جشنواره عمار به ابوالقاسم طالبی اهدا شده بود.

در ادامه با حضور خانواده شهیدان رحیمی، بابایی، قنبری، سنگین، یزدانی و همچنین محمد فیلی، صدرالدین حجازی، هوشنگ توکلی، محمدحسین نیرومند، عباس سلیمی نمین و بیژن نوباوه از امرالله احمدجو تجلیل شد.

غ.ن / ص.گ

نظر شما
ارسال نظر